Tue, 22 Nov, 2022 | Blog

Banner

Banner

We weten allemaal dat reclame een krachtig hulpmiddel is. Het kan worden gebruikt om producten te verkopen, maar het kan ook worden gebruikt om ideeën te verkopen. En soms, wanneer een idee belangrijker is dan een product, is de beste manier om mensen ertoe te brengen het idee te kopen, door een banner advertentie te gebruiken.

Een banner advertentie is een geweldige manier om snel en gemakkelijk de aandacht van mensen te trekken. Het kan worden gebruikt om hen kennis te laten maken met een nieuw product of idee, of het kan worden gebruikt om hen te herinneren aan iets dat ze misschien zijn vergeten. Maar het belangrijkste is dat het kan worden gebruikt om mensen te overtuigen om actie te ondernemen.

Uw advertentie hier?

Waar worden banners voor gebruikt?

Banners zijn een soort tijdelijke reclame die op verschillende locaties te vinden is, van straten in het centrum tot ingangen van winkelcentra. Hoewel ze vaak worden gebruikt om de verkoop of speciale evenementen te promoten, kunnen banners ook worden gebruikt om een ​​goed doel onder de aandacht te brengen of een boodschap over te brengen. In sommige gevallen worden banners zelfs gebruikt als onderdeel van een kunstinstallatie of ter decoratie. Wat hun doel ook is, banners hebben doorgaans gedurfde afbeeldingen en opvallende kleuren om de aandacht te trekken. Als gevolg hiervan zijn ze een effectieve manier om potentiële klanten of leden van het publiek te bereiken.

Wanneer wordt er een banner geplaatst?

Banners zijn een populaire manier om evenementen, producten of diensten te promoten. Ze worden vaak opgehangen op openbare plaatsen gezien, zoals aan de zijkant van een gebouw of voor een winkel. Banners worden ook veel gebruikt op beurzen en congressen. Bij het beslissen wanneer je een banner plaatst, zijn er een paar factoren waarmee je rekening moet houden. Als de banner voor een evenement is, moet deze een paar weken voor het evenement worden opgehangen, zodat mensen de tijd hebben om het te zien en dienovereenkomstig te plannen. Bij een product of dienst kan de banner omhoog gaan zodra het product of de dienst beschikbaar is. Amerikanen geven over het algemeen de voorkeur aan advertenties die niet te opdringerig zijn, dus banners mogen niet worden geplaatst in gebieden waar ze weergaven blokkeren of in de weg staan. Banners moeten ook kort na het evenement of de promotie worden verwijderd, zodat ze geen doorn in het oog worden.

Soorten banners

Er zijn veel verschillende soorten banners, elk met zijn eigen voor- en nadelen. Het meest voorkomende type banner is de vinylbanner, die duurzaam is en bedrukt kan worden met afbeeldingen van hoge kwaliteit. Vinylbanners zijn echter ook zwaar en kunnen moeilijk te vervoeren zijn. Een andere populaire optie is de mesh-banner, die is gemaakt van een lichtgewicht materiaal dat wind doorlaat. Dit maakt mesh-banners ideaal voor buitengebruik, maar ze kunnen ook duurder zijn dan andere opties. Ten slotte zijn stoffen banners een goede keuze voor gebruik binnenshuis, omdat ze licht en gemakkelijk op te hangen zijn.

De aanbieding banners

Aanbiedingsbanners zijn een geweldige manier om speciale aanbiedingen en kortingen aan klanten te communiceren. Door de aanbiedingsbanner prominent weer te geven op het moment van aankoop, kunnen bedrijven ervoor zorgen dat klanten op de hoogte zijn van de korting en hen aanmoedigen om hiervan te profiteren. Aanbiedingsbanners kunnen ook worden gebruikt om verkeer naar specifieke pagina's op een website te leiden of om een ​​nieuw product te promoten. Bij het ontwerpen van een aanbiedingsbanner moeten bedrijven rekening houden met het gewenste effect en doel. Als het doel bijvoorbeeld is om de verkoop te verhogen, moet de aanbiedingsbanner op een goed zichtbare plaats worden geplaatst met een duidelijke en beknopte boodschap. Als het doel is om verkeer naar een specifieke pagina op een website te leiden, moet de aanbiedingsbanner een call-to-action en een link naar de gewenste pagina bevatten.

Formaten van banners

Banneradvertenties zijn er in verschillende grootte en maten. Dit wordt ook aangegeven met de eenheid pixels. Pixels wordt overigens ook in alle landen gebruikt en daarom ook praktisch om toe te passen. Hieronder vind je een lijst met diverse type + maten. 

  • Traditionele banner: 460 x 60 pixels
  • Skycraper: 120 x 600 pixels
  • De wilde skycraper (UAP): 160 x 600
  • De Rectangle (UAP): 150 x 180
  • De medium Rectangle (UAP): 300 x 250
  • De Super Banner (UAP): 728 x 90
Terug